Inlämning 11 – Plug In

Uppgiften den här gången gick ut på att ladda ner och använda en plug-in som ger biden ett ”etsat” uttryck och utifrån detta göra en sedel. Jag har låtit mig inspireras av en superkul TV-serie och gjorde en hundralapp, här är mitt resultat:

Sedel gjord i Illustrator med bilder redigerade i PhotShop

Ursprungsbilderna såg ut så här:

Känd TV-personlighetSaltis

Jag bearbetade dem med filtret ”India Ink” och jobbade ett tag med båda bilderna sammanfogade i PhotoShop som i den gröna bilden nedan:

Hopslagen bild

Senare fick jag dock separera dem igen och jobba med två bilder annars fick jag inte till det i Illustrator.

Oops, nu pratar de om sedelförfalskning på radion…

Ett svar till “Inlämning 11 – Plug In

  1. Hej Eva!

    I din ai-fil kunde jag inte se den inmonterade bilden. (Det är som i indesign när man monterar – man behöver ursprungsbilden också). Om man klistrar in bilden (ctrl+v) så brukar den komma med. Men som tur är hade jag din blogg-version att tillgå.

    Jag gillar att du hade ett tema med sedeln. Du gjorde herr Rehborg rättvisa. Du har använt effekten på ett snyggt sätt – skalan är helt spot on! Jag gillar att du komponerade ihop bilden tillsammans med hotellet. Typsnittet du valt känns amerikanskt, men det signalerar definitivt pengar!

    Bra jobbat Eva!//Amer

Lämna en kommentar